راه اندازی قطار شهری چند كلان شهر
آدرس جدید وبلاگ pnu-rh.tk
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:20 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از برنامه ریزی های به عمل آمده برای حمایت و كمك ویژه دولت در تسریع احداث خطوط قطار شهری چند كلانشهر كه سال آینده فاز نخست آنها راه اندازی می شود،خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، مهندس حمیدرضا ارشاد منش با بیان این مطلب در همایش شهرداران استان تهران،گفت:مجوزهای قانونی برای بهره گیری متروی تهران از منابع مالی خارجی(فاینانس) صادر شده كه بر اساس این مجوز ، متروی تهران می تواند به میزان 960 میلیون دلار برای خط چهار مترو از منابع خارجی بهره مند شود كه 50 درصد آن را هم  وزارت كشور تعهد بازپرداخت نموده است .

وی افزود: ما منتظر نهائی شدن اقدامات قانونی و معرفی بانك های عامل سایر كلانشهرها به بانك مركزی جهت انعقاد قرارداد و تعهد بازپرداخت های آنها هستیم

ارشاد منش همچنین با اعلام اینكه دولت آماده حمایت از توسعه قطارشهری در شهرهای استان تهران است، افزود : بر اساس مصوبات سفرهای استانی هیات دولت ، مجوز راه اندازی خطوط مترو در شهرهای پاكدشت،اسلام شهر،شهریار و پردیس در استان تهران صادر شده كه باید برای بهره برداری انها اقدامات لازم برای تامین ناوگان و تجهیزات صورت پذیرد و فاز اول متروی ورامین نیز باید سال آینده اجرائی شود.

وی همچنین اعلام كرد: به منظور حمایت و پشتیبانی از راه اندازی خطوط قطار شهری در كشور پیش بینی شده كه سال آینده علاوه بر بودجه سالیانه متروها، كه در قانون بودجه سال 91 لحاظ می شود، متروها از یك هزار میلیارد تومان تسهیلات یا اعتبار بهره مند گردد.

 ارشاد منش در ادامه با اشاره به اینكه تاكنون 350 میلیارد تومان از چهارصد میلیارد تومان یارانه بلیت حمل و نقل عمومی شهری كشور درسال 90 به حساب شهرداری ها پرداخت شده است،گفت: تلاش می كنیم در لایحه بودجه 91 تقدیمی به مجلس محترم یارانه بلیت سال 91 حداقل به میزان یارانه بلیت امسال تصویب گردد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور همچنین خبر داد: با برنامه ریزی های به عمل آمده سال آینده حداقل 2 هزار دستگاه اتوبوس،در قالب ردیف های بودجه و با پرداخت یارانه 5/82 درصدی برای هر دستگاه،از سوی دولت و باهدف توسعه حمل و نقل عمومی شهری در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.

 ارشاد منش در ادامه افزود :در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز امسال حداقل به ا ندازه مالیات بر ارزش افزوده سال قبل به شهرداری ها اختصاص یافته است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تخصیص بیشتری
هم باشيم.

معاون عمرانی وزیر كشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از شهرداران استان خواست با همكاری و مساعدت با دستگاه های مرتبط با انتخابات؛آراستگی و زیبایی در فضای شهر به خوبی نشان داده شود

وی همچنین از شهرداران خواست با توجه به افزایش ترددها در ماه اسفند و در آستانه سال جدید و روز برگزاری انتخابات و فرا رسیدن ایام نوروز،اقدامات لازم را برای سرسبزی معابر و خیابانها و سطح شهرها و آماده سازی بوستان ها و میادین از لحاظ فضای سبز، نظافت و زیبائی چهره و نمای شهرها،ایجاد تسهیلات ویژه برای روان شدن ترافیك و ایاب و ذهاب سهل و آسان شهروندان و بازسازی معابر و و پیاده روها  ،رفع موانع موجود از قبیل مصالح و نخاله های ساختمانی و بازسازی علائم راهنمائی و رانندگی به منظور جابه جائی سریع تر شهروندان، به عمل آورند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور همچنین گفت: با توجه به اینكه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را در پیش داریم امیدوارم مانند مرحله نخست اجرای این قانون شهرداران و مدیران و دست اندركاران مدیریت شهری همكاری لازم را در این دوره هم به عمل آورند.

ارشاد منش همچنین با اشاره به اینكه در پیش بودن تعطیلات نوروزی نیز گفت: در این ایام شهرداری‌ها باید آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران  نوروزی را داشته باشند و حضورشان نیز در جلسات ستادهای  سفرهای نوروزی    استان ها و شهرستان ها فعال باشد و برای ارائه خدمات مناسب در این ایام به مسافران و شهروندان برنامه ریزی های لازم را به عمل آورند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • جامعترین وبلاگ مهندسی ایران
  • مهندسی عمران
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی راه آهن-خط و سازه های ریلی و آدرس pnu.rahahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 279
بازدید کل : 123069
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


سایت راه آهن